Benefietconcert 17 november 2016 – Comenius Museum

Benefietconcert

stichting-poolse-weeskinderen

Maija Antilla, klarinet | Erica Roozendaal, accordeon spelen een programma met o.a. Klezmer muziek voor u.

Comenius Museum, Kloosterstraat 33, Naarden
Museum open 19.30 uur
Aanvang concert 20.15 uur
Toegangsprijzen Concert € 25,–
Concert + diner € 62,50

(aanvang diner bij restaurant Acquavite 18.00 uur)

Na afloop wordt u een hapje en een drankje aangeboden en kunt u de (wissel)tentoonstellingen bezichtigen.

Reservering kaarten via veronicasmelt@gmail.com

GOOISE HARINGPARTY 2016!

Officiële opening Art Laren tijdens netwerkborrel

Op vrijdagmiddag 17 juni vanaf 17.00 uur wordt bij de horecastand ´Anton´ op Art Laren weer de ´Gooise Haringparty´ gehouden.

Kiwanis, Art Laren, Gooise Haring Party 2016

Dan zal een ´bekende Laarder´ de openluchtkunstbeurs aan het einde van de eerste beursdag op ludieke wijze officieel openen. Daarna is er volop gelegenheid om te netwerken met galeriehouders, kunstenaars, relaties, met wethouders en Larense ondernemers, met vrienden en Kiwanis-leden.
ENTREE BEWIJS / TOEGANGSKAART

KOM OOK: nodig relaties, familie en vrienden uit voor de haringparty-netwerkborrel van 17-20 uur, met uitloop naar gastrobar Anton (naast Mauve). Omstreeks half zeven staat de openingshandeling door de ´bekende Laarder´ gepland van de 21e editie van ART LAREN.

De toegangsprijs bedraagt € 12.50. Op vertoon van uw entreekaart ontvangt u 5 munten die kunnen worden ingewisseld voor een haring (1 munt) en/of drankjes (wijn/bier/limonade, 1 munt). U besteedt de munten zoals u dat wenst. Overige drankjes of haring à € 2,50.
In uw toegangskaart zit een bijdrage ten behoeve van het welzijn van kinderen. Dit jaar steunen wij met de opbrengst van Art Laren de Mieke Huigen Stichting.
(Meer) kaarten kunt u via deze link online bestellen voor € 12,50 p.p. 

Goede doel

De Mieke Huigen Stichting ondersteunt een ziekenhuisproject in het plaatsje Nangoma gelegen in Zambia met apparatuur, medicijnen en inboedel. Ook de bouw voor een kinderziekenhuis in Nangoma wordt door de Mieke Huigen Stichting gebouwd en ondersteund.

 

Wereld Administratie is trouwe sponsor van HU Open Golf- en Netwerkevent

HU Open Golf- en Netwerkevent 2016:  

Datum: vrijdag 17 juni 2016
Golfbaan: Amelisweerd, utrecht

Twitter:
#HUopen

2014_06-18_afb_golfballen_HUopen

Het HU Open Golf- en Netwerkevent staat open voor iedereen die iets heeft met Hogeschool Utrecht: HU-alumni, (oud-)medewerkers en studenten van de HU, en andere HU-relaties, zoals stageverlenende bedrijven en organisaties.

Indien het aantal gereserveerde starttijden dat toelaat, zijn voor deze eerste lustrumeditie ook relaties van bovengenoemde groepen van harte welkom!

Dit jaar viert HU Open Golf- en Netwerkevent zijn/haar 5e jubileum.
Namens Wereld Administratie van harte gefeliciteerd!

2013_HU-Open_afb_Toby_banner
Links: Toby Nieman, Wereld Administratie (HU Open Golf- en Netwerkevent 2013).
Rechts: Theo Daselaar, organisator HU Open Golf- en Netwerkevent.

 

 

Trots op onze Partner: Nederland scoort toppositie als startup-land!

Turijn, 27 oktober 2015 – Bedrijfsincubators YES!Delft en UtrechtInc hebben een plek bemachtigd in de Europese top 10 van de UBI Index 2015. Deze internationale ranglijst voor universitaire bedrijfsincubators werd dinsdag 27 oktober in Turijn bekend gemaakt. In 2014 behaalde YES!Delft een negende plek, en schiet dit jaar omhoog naar nummer vier. UtrechtInc komt nieuw binnen in de lijst op plek zes. De twee Nederlandse startup incubators krijgen hiermee internationale erkenning voor de manier waarop zij ondernemerschap en innovatie stimuleren.

Nederland tot beste in Europa
Programma’s uit Nederland doen het enorm goed in de lijst van 2015. Geen één ander land staat met meerdere incubators in de lijst. Startupambassadeur Neelie Kroes, die zich met StartupDelta hard maakt om Nederland als startup-land op de kaart te zetten, is trots op de hoge notering van de Nederlandse incubators. “De UBI ranking bewijst hoe sterk de Nederlandse incubators presteren en daarbij een toppositie in Europa innemen. Het StartupDelta ecosysteem ontwikkelt zich in razend snel tempo tot een top 3 speler in Europa en telt mee in de belangrijkste rankings van de wereld”.

YES!Delft werkt al tien jaar aan de optimale programma’s om ondernemerschap te stimuleren en faciliteren. “Dat we dit jaar in de top 5 van deze internationaal erkende lijst staan betekent dat we meer dan op de goede weg zijn om nog meer geweldige startupideeën naar de markt te brengen en succesvolle bedrijven te bouwen”, zegt Pieter Guldemond, Managing Director YES!Delft.

Ook de Utrechtse incubator UtrechtInc is trots. “Juist startup innovaties bieden steeds vaker oplossingen voor grote maatschappelijke uitdagingen. Deze plek in de top van Europa is erkenning voor de impact die onze startups maken”, aldus Roel Raatgever, Managing Director UtrechtInc.

Internationale erkenning
UBI Index, een toonaangevend Zweeds onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van bedrijfsincubatie, doet jaarlijks onderzoek onder vierhonderd incubators in zeventig landen over de hele wereld. Er wordt onder meer gekeken naar hoe ondernemers kunnen werken aan hun vaardigheden, de toegang tot kapitaal en de economische impact van een incubator. ‘’YES!Delft en UtrechtInc laten zien dat zij sterke internationale programma’s runnen die waarde toevoegen aan de ontwikkeling van het Nederlandse ondernemersklimaat. De programma’s zijn van hoge waarde voor hun startup klanten. Op basis van ons wereldwijde onderzoek raden wij deze incubators aan voor alle toekomstige ondernemers in de regio’’ zegt Ali Amin, CEO en co-founder van UBI Global.

Impact op de economie
Zowel UtrechtInc als YES!Delft hebben een duidelijke impact op de economie. UtrechtInc heeft sinds 2009 135 startups ondersteund. Daarvan hadden in 2014 drie succesvolle graduates miljoenenovernames en één succesvol bedrijf een beursgang. YES!Delft heeft inmiddels meer dan 160 startups ondersteund die gezamenlijk meer dan €300 miljoen aan investering hebben opgehaald en meer dan 1.000 banen hebben gecreëerd.

Europese bedrijfsincubators hebben totaal $2,4 miljard dollar aan investering binnengehaald, met 117 incubators een gemiddelde van $20 miljoen dollar per incubator. In de laatste 5 jaar hebben bedrijfsincubators in Europa meer dan 40.000 banen gecreëerd.

Wereldwijde notering
Volgende maand, op woensdag 25 november wordt de UBI Global lijst bekend gemaakt. De lijst met de 25 beste incubators uit de wereld. Met zo’n hoge notering op de Europese lijst staan YES!Delft en UtrechtInc op de shortlist om ook in deze lijst opgenomen te worden.

Regionale Ondernemersborrel vrijdag 24-04-2015: Thema: E-learning en communicatie.

Thema: E-learning en communicatie

Hierbij nodigen wij u uit voor onze eerstvolgende ondernemersborrel op vrijdag 24 april a.s. i.s.m. Media Werkplaats Hilversum. Locatie: Noorderweg 96 A,B,C, 1221 AB Hilversum. Wij vinden het leuk om de maand april op informele wijze met u af te sluiten en u nader te leren kennen.

Tijdens deze ondernemersborrel zal Patrick Post van PostMotion ons meer vertellen over de mogelijkheden en voordelen van e-learning en communicatie, waarin video een rol speelt. 200px-Classroom_010 Zijn wortels liggen in het onderwijs. Als docent NT2, Nederlands en geschiedenis ontwikkelde hij vaak zijn eigen lesmateriaal. Daarnaast werkte hij als programmamaker bij lokale televisie. Dat was in die tijd alleen radio of TV (Klokhuis, Teleac, School TV). Wat hij zocht was de combinatie tussen onderwijs en media. Van PC’s had niemand nog gehoord en van e-learning al helemaal niet, totdat Windows 95 op de markt kwam. Computer Based Training en het gebruik van video werd steeds toegankelijker. In 1997 begon hij als multimedia designer bij PAT Solutions in Tilburg.Zijn eerste project was een training op het gebied van vervoer gevaarlijke stoffen. Bij NOB Interactive Hilversum/Bright Alley Utrecht begon hij aanvankelijk als functioneel- en inhoudelijk ontwerper en werd daarna verantwoordelijk voor de audiovisuele producties binnen e-learning van Bright Alley. Inhoudelijk en productioneel werkte hij mee aan projecten voor onder andere: Erasmus Medisch Centrum, Heineken, Kindwijzer, KPMG, Manpower, Sodexo, UWV en Stork Technical Services.In 2014 startte hij zijn eigen bedrijf PostMotion en produceerde e-learning voor o.a. St. Jude Medical, Buijssen Educatie en Training, EVO / Gamma en Karwei bouwmarkten en Hemologic.Als ZZP-er is hij de spil tussen enerzijds inhoudsdeskundigen en anderzijds AV-designers, acteurs en software engineers.

Aanmelden via e-mail: receptie@flexofficenederland.nl in verband met organisatie en catering.

Het programma is als volgt:
16:45 – 17:15 uur Inloop en ontvangst
17:15 – 17:25 uur Opening door Bas Nieuwenhuijsen en Toby Nieman
17:25 – 17:45 uur Presentatie Patrick Post
17:45 – 19:00 uur Borrel
19:00 – 19:15 uur Afsluiting

Graag, tot 24 april 2015!

Met vriendelijke groeten,

Namens het team van FlexOffice Nederland en Wereld Administratie

Flexoffice

Partners UtrechtInc investeren in ondernemerschap

afbutrecht3

8 JANUARI 2015, UTRECHT |
Universiteit Utrecht, UMC Utrecht, Hogeschool Utrecht en Rabobank Utrecht blijven ook de komende 5 jaar UtrechtInc financieel steunen. De partners hebben zich sinds 2009 verbonden aan de bedrijfsincubator. Marjan Oudeman, voorzitter van het college van bestuur van de Universiteit Utrecht: “Via ondernemerschap vinden kennis en innovatie een weg naar de samenleving. UtrechtInc helpt onze wetenschappers en alumni om succesvol te ondernemen.”

Een basis voor meer 
“Ik ben blij dat onze kennisinstellingen het belang van ondernemerschap zien”, zegt UtrechtInc directeur Roel Raatgever verheugd over de verlenging. Veel initiatieven voor startup ondersteuning in binnen- en buitenland hebben te maken met een sterke terugval van subsidies. “Met de steun van onze partners hebben wij een basis om voort te bouwen. We kunnen zo nog meer wetenschappelijke kennis omvormen tot impactvolle bedrijven.” Het merendeel van de financiering is afkomstig van de Universiteit Utrecht en UMC Utrecht.

Gezonde samenleving
UtrechtInc richt zich sinds januari 2015 vooral op startups met een  focus op gezondheid, duurzame leefomgeving of educatie. Raatgever: “Volgend jaar ondersteunen we misschien wel een nieuw medisch meetinstrument, de oplossing voor luchtvervuiling of een digitale lesmethode dat ons onderwijsniveau omhoog tilt.” Tot 12 februari kunnen startups zich aanmelden voor deelname aan het programma dat in maart 2015 start. Klik hier voor meer informatie, foto’s en video’s.afbutrecht1

afbutrecht2

Bij BNR Zakendoen Met
Luister morgen (vrijdag 9 januari) vanaf 13:30 uur naar BNR Zakendoen Met. Met als hoofdgast UtrechtInc directeur Roel Raatgever.

 

Regionale netwerkbijeenkomst vrijdag 27-03-2015. Thema: Een goed team is het halve werk!

Thema: Een goed team is het halve werk!

Hierbij nodigen wij u uit voor onze eerstvolgende netwerkborrel voor ondernemers op vrijdag 27 maart a.s. in samenwerking met Media Werkplaats Hilversum.
Wij ontmoeten u graag om samen met u invulling te geven aan een gezellige, succesvolle netwerkbijeenkomst. Een moment om opnieuw met elkaar in contact te komen en de maand af te sluiten met een toast!

Tijdens deze netwerkbijeenkomst zal Eelco den Bode ons meer vertellen over ondernemerschap. business-plan-ondernemingsplan-2 Ondernemerschap is kansen zien, kansen benutten en het creëren van waarden voor uzelf als ondernemer en voor uw klanten en zijn omgeving. De een is gedwongen om het ondernemerschap in te stappen en de ander kiest er bewust zelf voor. Hierbij is een dosis lef nodig want u zegt bepaalde zekerheden vaarwel zoals een regelmatig inkomen. Maar waar hangt nu het succes van uw bedrijf vanaf?
Bij het oprichten van uw eigen onderneming komt meer kijken dan alleen een goed idee of vaardigheden, bijvoorbeeld: Hoe regelt u uw juridische positie, boekhouding, administratie, fiscaliteiten, secretariaat en/of acquisitie? Welke weg volgt u, durft u een nieuwe weg in te slaan of zet u uw eigen gebaande weg voort?
Graag neemt Eelco u mee in onze visie op ondernemerschap anno nu.

Aanmelden via e-mail:
receptie@flexofficenederland.nl in verband met organisatie en catering.

Het programma is als volgt:

16:45 – 17:15 uur Inloop en ontvangst
17:15 – 17:25 uur Opening door Bas Nieuwenhuijsen en Toby Nieman
17:25 – 17:45 uur Presentatie Eelco den Bode
17:45 – 19:00 uur Borrel
19:00 – 19:15 uur Afsluiting

Graag, tot 27 maart 2015!

Met vriendelijke groeten,

Namens het team van FlexOffice Nederland en Wereld Administratie

Nieuwjaarsreceptie vrijdag 30 januari 2015

Thema: Uw bedrijf in de spotlights!

Locatie: De nieuwe ruimte van de Media Werkplaats Hilversum: Noorderweg 96, 1221 AB Hilversum (Ingang aan de linkerkant van het gebouw, met de trap of lift naar de tweede etage, rechts de gang door tot het einde).

In het nieuwe jaar hopen we elkaar weer vaak te treffen, onder meer bij onze inmiddels traditionele netwerkborrels.

Omdat de nieuwe reeks netwerkborrels in 2015 zal starten op een nieuw adres, geven we deze keer een nieuwe vorm aan de netwerkborrel. Op 30 januari krijgt iedereen in ons netwerk de kans om zichzelf en zijn bedrijf of organisatie -kort- te presenteren.
In de Media Werkplaats is op verschillende plekken ruimte om een pitch te houden voor de bezoekers.
Heeft u een beamer, een laptop, een flipover of ander hulpmiddel, neemt u dit dan mee, en zet uw producten of diensten in de spotlights!

Het programma is als volgt:

Vanaf 15.15 uur: Deelnemers die zichzelf willen presenteren zijn welkom om op te
bouwen en voor te bereiden;
Vanaf 16.30 uur: Inloop voor bezoekers van de netwerkborrel;
16.30-17.30 uur: Presentaties;
17.30-18.30 uur: Nieuwjaarsreceptie.

plaatje nieuwjaarsreceptie

Wij kijken ernaar uit het komende jaar weer veel vertrouwde bekenden én nieuwe gezichten te mogen begroeten!

Aanmelden via e-mail: receptie@flexofficenederland.nl en hierbij aangeven of u bezoeker bent en/of een presentatie wilt geven s.v.p.

Graag tot 30 januari 2015!

Het team van FlexOffice Nederland en Wereld Administratie,
in samenwerking met Media Werkplaats Hilversum.

Regionale netwerkbijeenkomst vrijdag 28-11-2014. Thema: Vergroting van bedrijfsrendement!

Regionale netwerkbijeenkomst vrijdag 28 november 2014.

Locatie: Media Werkplaats Hilversum (deur rechts van Starbucks) Stationsplein 12, Hilversum

Thema: Vergroting van bedrijfsrendement!

Hierbij nodigen wij u uit voor onze maandelijkse netwerkborrel op vrijdag
28 november a.s. Wij ontmoeten u graag om samen met u invulling te geven aan een gezellige, succesvolle netwerkbijeenkomst. Een moment om opnieuw met elkaar in contact te komen en de maand af te sluiten met een toast!

Tijdens deze netwerkbijeenkomst zal Vincent Aalbers ons vertellen hoe hij bedrijfsrendement vergroot door menselijke problemen aan te pakken. Immers, 80% van de problemen liggen op het menselijk vlak van communicatie, samenwerking en gedrag. Daaraan besteden we echter maar 20% van onze tijd. Zijn aanpak is andersom.  Hij gaat uit van wat jij als ondernemer wilt bereiken. Vervolgens gaat hij aan de slag met de manier van communiceren en samenwerken, en waar nodig met houding en gedrag van het individu. Hij neemt ons op een praktische en nuchtere manier mee in deze verfrissende manier van kijken en doen.

Het programma is als volgt:
16:45 – 17:15 uur Inloop en ontvangst
17:15 – 17:25 uur Opening door Bas Nieuwenhuijsen en Toby Nieman
17:25 – 17:45 uur Presentatie Vincent Aalbers
17:45 – 19:00 uur Borrel
19:00 – 19:15 uur Afsluiting

Aanmelden kan via: receptie@flexofficenederland.nl.
Graag tot 28 november!

Met vriendelijke groet,

Het FlexOffice Nederland team

TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID – SECRETARIËLE ONDERSTEUNING – SALES ONDERSTEUNING – COMMERCIEEL VASTGOEDBEHEER

Let’s Connect! FlexOffice Nederland B.V. www.flexofficenederland.nl
T: +31 (0)35 – 76 76 258